2011-01-14

Cardstockspill

Flyttar över mer från gamla bloggen, angående hur jag sorterar saker..Den här gången handlar det om cardstockspillet!

*****************

Cardstocken ligger i plastkuvert:



Färgsorterade! Det kom sig av att jag aldrig hittade något när de låg i samma kuvert, och oftast vet jag vilken färg jag letar efter.

Sen har jag hela bibban med kuvert så här:



Inkörda mellan toten och min cardstockförvaring. Lätt att få tag i, och jag har använt MYCKET mer spill (ffa enfärgat) sen jag gjorde så.

************************************

Cardstockförvaringen på bilden har flyttat på sig och ligger nu i mappvagnen och istället har jag en låda med cardstock i 8x8 stående där. Funkar likadant med andra ord :)

2 kommentarer:

Elisabet sa...

Vilket jobb du lagt ner! Kan tänka mej att det lönar sej efteråt. Jag sorterade alla mina broderigarner för flera år sedan, efter färg, och det är jag glad över att jag tog mej tid med.
Ja du, tänk så mycket spillpapper man har...

Mikaela sa...

letar efter gilla kanppen! smart förvaring!