2011-01-17

Ljusdekoration

Idag har vi varit på julgransplundring hos en av Y's kompisar. Jag ville ha med något användbart men ändå trevligt... Jag tog ett vanligt blockljus och gjorde en gördel runt nederkanten på ljuset av material från Apidae/Sykompaniets Bandpaket PLUS för januari. Så här blev det:


Gördeln gjorde jag av papper som fanns med i Bandpaket PLUS för januari, jag skar till det i två bitar. Jag använde vanlig vit kartong (Vita kartongkort A6 - 100 st) som jag stansade ut en vacker kant på och satte bakom det mönstrade pappret. I kanterna gjorde jag hål och satte öljetter och trädde sedan band som en snörning. Gördeln dekorerade jag sedan med blommor, blad, brads och små genomskinliga halvpärlor ur Bandpaket PLUS.


För att göra det extra fint la jag ljuset i en cellofankanister och satte på en topper som jag gjorde av en bit vit kartong och lite mönstrat papper, en blomma, en brad och ett blad från paketet. Även här satte jag några små genomskinliga halvpärlor för att hålla ihop designen.


Öljetter och kantstans ur privat samling.

Tack för titten!

3 kommentarer:

Tiggy sa...

Wow det var det läckraste jag sett på länge! Verkligen snyggt. :)

Maritha sa...

Kanonsnyggt!

Mikaela sa...

underbart vacker!