2011-01-30

Grattiskort till en fiskare

Vi har en god vän som är rejält synskadad och dessutom en hängiven fiskare. När det är dags för födelsedagsfest får man ju då hitta på ett speciellt kort... och det gjorde jag. :) När jag såg januari-skissen hos Svensk Scrapbooking så trillade det på plats, jag visste p-r-e-c-i-s hur det skulle se ut! 

Så här ser skissen ut:
och så här blev mitt kort:


Cirkeln på skissen blev metreven...:) En liten fiskcharm hänger och dinglar i änden.


Fiskespö och stövlar monterade jag på 3D-kuddar för att ge ökade möjligheter att taktilt undersöka motivet.
(Ser nu att länken till stämpeln, som kommer från Stämpelgården, visst hade trillat bort... ibland retar jag mig galen på blogger :))


Lite fiskrens...:)


Ovanpå grattis-texten gjorde jag små pluttar med 3D-lack.. bildandes ordet GRATTIS med braille :)


Tack för titten!

Edit: Tappad länk till stämpeln är tillagd 110217

13 kommentarer:

Pippin sa...

Snyggt och smart!

Annelie sa...

Läckert. Och smart me "plupparna"

Stephi sa...

vad fint du har gjort! Som alltid har du så smarta idéer och snygga kort!

Chruss sa...

WoWoW - vilket underbart kort!!
*fiskrens...fniss*

Petra sa...

Jättesnyggt Annica. Och påhittigt!

Elisabet sa...

Ett riktigt häftigt och snyggt kort!

Maritha sa...

Så FINT! Och så underbart rart av dig att skriva i braille.. :D

Makaon sa...

Så fiffigt med braille :)

Anonym sa...

Men så smart, och supersnyggt blev det ju med!!

Jag har haft besökare som frågat efter mall till ljuskortet du hjälpte mig med, så nu bloggade jag om det, och länkade till ditt inlägg med mallen. hoppas det var okej, jag har ju ändå gett dig full credit för det.

Ha det gott!! /Linda

Unknown sa...

Underbara stövlar,
Underbart, min man är fiskare hade passat bra till honom.
Ha det bra Elin

Ingela G sa...

Absolut det bästa jag sett på länge. Särskilt tanken med taktildelen.
Kram Ingela/kringlan

Millan sa...

Men oj så snyggt det blev! Nu förstår jag vad du menade!

Anonym sa...

jättefint kort, så läckert. En fråga bara stövlarna är det en stämpel? var har du hittat den ? Skulle vilja ha något liknande själv.

Soos