2011-01-28

Två kort med samma upplägg

Idag är det jag som bloggar i Cards of Marias blogg, och jag visar två kort utifrån samma idé, men eftersom färgerna är lite olika så blir korten också olika! Det är samma upplägg som på det lila kortet från i onsdags, där jag inspirerades av Babbalalla.

Först ut är ett kort gjort med Maja Designs Sommartid, en härligt karamellig färgexplosion. Jag dekorerade med Tyllrosor, några isäpillade och några som de är. Lite självhäftande pärlor och sen var kortet klart!


Rosarrangemanget.


Nästa kort gjorde jag i mildare pasteller, av Maja  Designs serie Crea Diem. Färgerna är mjukare, men ger också en läcker effekt. Till det här kortet gjorde jag en liten bukett av överblivna mittdelar från Tyllrosorna jag använde på kortet ovan. Man ska spara på allt! :)


Den lilla buketten. 


Band, kantstans och swirldie ur egen samling.

Tack för titten!

Inga kommentarer: