2011-01-12

Förvaring av 6x6-papper

Vi pratar precis om förvaring av papper i storlek 6x6 på Svensk Scrapbooking, och då var jag "tvungen" att flytta över den här från min gamla blogg:

**************************************

6x6-papper. Det har jag måååånga av, och de har bott rätt bra i en Kassett-låda från Ikea. Men jag får ju rota igenom alla varje gång jag ska ha ett papper och det irriterar mig. Jag ska sortera fullstora 12x12-papper någon gång och funderar på färgsortering, så jag tänkte jag testar med de mindre och ser om det är så jag funkar eller om jag bara tror det.

Så här blev det:



Flikarna är utstansade med en QK-die i självhäftande cardstock, en framsida och en baksida. På framsidan satte jag på en extra plutt i "den andra färgen" som finns i, dvs en ljusare eller mörkare variant i vissa fall (tex blå och grön) och en kompletterande färg (tex gul-orange och vitt-svart/grått). Tokmönstrade fick en egen flik, de är så svåra att färgbestämma. Och sen blev det separata flikar för jul, baby, födelsedag och lite sånt, och det är bara de mer "speciella" papprena som hamnar där, tex med text på eller med tryckta bebisar eller något sånt. Julpapper är mer blandat, men det är papper som "känns" jul, för att jag snabbt ska hitta dem när jag ska göra julkort (eller tändsticksaskar för den delen), och då struntar jag i om det verkligen är julgranar eller "bara" julkänsla. Än så länge känns det bra!



För övrigt kan man konstatera att tokmönstrat och rosa är överrepresenterat :)

*********************

Och som trogna läsare vet så blev det färgsorterat på stora papper också. För länge sen :)

Förresten, är det du som blir nr 5000? Om det står 5000 prexis på räknaren så läs överst så du kan få ditt vinstpaket! :)

4 kommentarer:

chruss sa...

Oj, vad smart!!! Jag har en gammal godislåda så den kan man fräscha upp ju...tack för tipset!

Kottens corner sa...

Otroligt smart! Tack för tipset.

Mikaela sa...

vilken sortering och underbart lätt att hitta. Detta får bli ett framtida projekt

Therese sa...

Briljant! Jag har länge undrat hur sjutton jag ska förvara mina 6x6 bäst, 12x12 finns det ju ganska mycket väskor för. Supertack för tipset!