2011-01-02

Skisstävling hos Cards of Maria!

Ja, alltså, JAG är ju inte med i den - men jag har gjort ett inspirationsalster!

Så här skrev jag i bloggen: Jag har en dotter som älskar att fota, och en sommardag för ett par sår sedan när vi var i vårt sommarparadis fick hon tag i min kamera och smällde av ca 150 foton. Tur man har digitalkamera... :) Fotona i sig var väl inga mästerverk, med märkliga vinklar, närbilder och slumpvisa motiv, men de var ändå så roliga - genom dem kunde jag se vad hon såg! Jag gjorde ett urval av (delar av ) fotona och framkallade i små rutor. Dessa monterade jag sedan i rutmönstret. För att göra det lite mer varierande monterade jag något foto med ram och något på distanskuddar. totalt blev det en dubbellayout i 8x8", och jag hade kunnat plocka fler foton, men jag tyckte att de här så tydligt summerade vårt paradis ur en 4,5-årings vinkel!

Första sidan:


Andra sidan:

Du har idag på dig.. Läs mer om utmaningen HÄR!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Tack för kommentaren i min blogg, alltid kul att få veta vem som kikar in!

Haha, jag har en precis likadan dotter! Hon älskar att låna en kamera (eller numera makens iphone) och springa runt och fota ALLT. Borde nog göra en LO om det jag med, tack för inspiration!

Gott nytt år!

babbalalla sa...

va härliga kort, kul att se livet från en annan vinkel! :) Tack för kommentaren i min blogg! :) Tycker oxå jag fick till motivet bra! :P

Ha en bra fortsättning på det nya året!