2010-06-24

Mappvagn - från gamla bloggen

Mer överflyttat från gamla bloggen:

***************************************

Jag älskar mappvagnen jag har mina papper i - och nu älskar jag den ännu mer. Sittandes i soffan, flämtandes efter luft och hostandes mina lungor all världens väg (nåja, men SÅ pigg har jag ju inte varit så det har varit mycket soffläge de senaste dagarna...:)) har jag rensat och sorterat och rensat lite till, så nu ser mappvagnen ut så här:



Längst fram journalingpapper, overlays, några stora ark med bokstavsstickers (typ BG's hela 12x12-ark) och papper till Mycket Speciella Saker, typ legopappret som anas på bilden som ska vara till minialbumet om vår tripp till Legoland i somras. Sen kommer i färgordning rosa, röd, lila, blå, grön, gul, brun och svart/vit, och ja, det är medvetet en regnbåge. :) Det är en mapp för mönstrat med en plastficka för spill på slutet och sen en mapp för cs, ev en extra för de där jag har en megapack av något (typ svart, grönt och vad det nu var). Sen avslutas det med mönstrade-med-ett-tema, tokmönstrade-i-många-färger och julpapper. Och allra allra sist lite blandat bra-å-ha, som vellum, mulberry (någon gång SKA jag göra egna rosor - Real Soon Snart!), guldåsilver och sånt. Hepp liksom! ALLA papper på samma ställe (utom cs i 8x8 förstås, den står fortfarande separat eftersom det var för mycket att få ner i mappvagnen än så länge...), och relativt lätt att få ner allt på rätt plats igen.

Inte helt otipat kan vi konstatera att rosa och grönt är i särklass störst, men att jag hade så mycket bruna papper hade jag ingen aaaaning om! Det är nog för att jag köpt med tanke på resebilder som jag gärna scrappar i brunt av någon anledning... men så har jag glömt att jag redan har köpt och så köper jag lite mer :)

1 kommentar:

BellaMio sa...

Det här var roligt!!! Du har det preciiiis som jag!!! I en likadan vagn, hihi!!

Kramis :)