2010-06-04

Dekorationsknoppar...

Jag ÄLSKAR dekorationsknopparna som finns hos Cards of Maria! De är ruskigt användbara och här tänkte jag visa lite olika sätt som jag använt dem på.

Först ut är ett helt nyskapat kort, och här har jag använt några strån från dekorationsknopparna och satt i mitten på en isärpillad tyllros. På det viset blir det lite som ståndare och pistiller och ger en vacker dekorativ effekt. Jag har här valt att göra den kontrasterande mot tyllrosen för att plocka upp färgen från den stämplade rosen. Papper från Maja Design, söta rosa halvpärlor och band ur privat samling.


Närbild:


När man ändå har delat sina dekorationsknoppar kan man även snurra dem bakom rosor och låta dem kika fram. De ger då mer liv åt arrangemanget och ger en lite busig effekt.


Närbild:


Buntarna med dekorationsknoppar kan också användas hela, nästan som en blomma i sig. Jag brukar då låta dem kika fram bakom ett blomsterarrangemang.


Och självklart, ett par närbilder.


Här ser man tydligt hur bunten ligger bakom ett litet blomsterarrangemang.


Man behöver dock inte ha ett blomsterarrangemang att knyta det till, här har jag använt dekorationsknopparna och ett vackert sammetslöv. Tanken var att det skulle påminna lite om järneksbär eller något sånt. Lövet ligger över den krullade stammen på dekorationsknopparna och binder ihop det hela.


Närbild:


Som sagt, de är ruskigt användbara och jag tycker de är så läckra med sina olika nyanser och olika strukturer. De ger snabbt det där lilla extra!

3 kommentarer:

Elisabet sa...

Åh, vilka snygga alster!!
Speciellt påskkortet blev jag helt kär i!

Kristina sa...

meeen så snyggt!!!!!WOW!!!!

Renate sa...

Vilka underbara grejer du gör!! Jag blev också helt förälskad i påskkortet! Helt otroligt fint!