2010-04-13

Partners in crime

Tja, vad ska man säga? Två lika knasiga typer, partners in crime - där vårt "brott" är en passion för papperspyssel och tokiga skämt :) DT-layout för Cards of Maria (gjord på scrapkryssningen med bild från scrapkryssningen :)), med mig och Maria på en hiskelig bild :)

Eftersom jag scrappar mestadels i 8x8 passar sällan formskurna papper, men här har jag kapat ner det och fått en dekoration kant. Det är inte alla papper det funkar på, men här blev det bra!

Den uppmärksamme kan skymta en liten handväska i det nedre blomsterarrangemanget, ett litet internskämt eftersom det letades efter en handväska på resan när fotot togs :) Jag älskar sådana där små detaljer som betyder något för de som vet historien bakom.

 


  

Maria utmanade mig att använda dem på en layout, och jag tycker jag fick till det ganska bra. De är ganska tjocka och kompakta, men tillsammans med de skirare rosorna blev intrycket inte så bulkigt, snarare gav de bra balans till arrangemanget.

  


  


  

 Bokstäverna färgades försiktigt in med Distressdyna och Ink Blending Tool

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Väldigt vacker lo, Annica! Jag gillar verkligen blommorna. /Elisabet