2010-04-07

Kort på vårtema

En av utmaningarna på cybercroppen på Scrappiz gick ut på att göra ett kort på vårtema - och finns det något vårigare än fåglar på körsbärsblom? Jag valde att jobba i rosa och lime, för det är också vårigt :) Fåglarna ska föreställa blåmesar och jag tror jag fick färgerna hyggligt rätt efter att ha konsulterat en fågelbok hos svärföräldrarna.

Jag är inte säker på var motivet kommer ifrån, det KAN vara Penny Black men jag är inte säker. Skrev inte upp det när jag lånade stämpeln för flera år sen... Det är iaf färglagt med MCP-teknik, så mycket vet jag :)


Körsbärsblommorna fick lite glitterlim i mitten.


Jag blandade olika sorters blommor, rosenknopparna kommer från Cards of Maria och resten hade jag i samlingarna. Liknande körbärsblommor finns också där, men ingen så rosa som min...:)


Band från Apidae/Sykompaniet, där vi har organzaband i MASSOR av färger. Här valde jag den ljusgröna eftersom jag ville ha den lite diskret. Annars hade jag tagit någon av de rosa, men den här gången blev det inte så :)




4 kommentarer:

bili sa...

Jättefiint kort med vårliga färger!

Miaa sa...

Väldigt fina alster du gör! Gillar alla små detaljer och blinget som är med ibland!
MVH Miaa

Sara-SaGam sa...

Vilket vackert kort!

lenislenis sa...

Ett helt fantastiskt underbart kort! Vackert målat!