2010-04-11

Embossat kort

Ytterligare ett Scrappiz-bidrag, upplagt i bloggen fort som 17 för att Ingela ska få veta om det funkade att färglägga med PM-pennor på krympplast. :)

Fotot är taget i halvkasst ljus men jag orkade inte mecka mer...

Kraven var att det skulle vara embossat, det skulle finnas minst tre blommor i olika färger och något rivet med på kortet. 

Jag embossade med clear på vitt papper och sen svampade jag distressdyna över (peeled paint tror jag bestämt) och torkade av från embossingen. Jag försökte få det lite mörkare mot kanterna.


Ja, det funkade :)


Å en liten fjärilscharm också...


Hepp liksom! :)

Jag har gjort ytterligare två bidrag till croppen (och är därmed klar med alla jag fick vara med på!) men de kommer senare. Kommer inte hinna så ruskans mycket den närmaste tiden så jag får ju portionera ut det :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Stilfullt och vackert kort! /Elisabet