2010-04-02

Glad påsk!

Så vill jag passa på att önska GLAD PÅSK med ett kort som jag gjort till Cards of Maria och som visas i bloggen där idag.

Kortet är gjort med olika papper från Graphic45, Times Noveau Collection - Hip to the Jive och julpappret Christmas Past Collection - Deck the Halls. Motivet (från Octoberstamps, som dessutom släppt ett helt gäng nya collagestämplar i dagarna... *drägglar*) är stämplat med en transparent dyna och sen har jag borstat Perfect Pearls i olika färger över, en rödguldigare i mitten och en mörkare mot kanterna. Det ger ett skimrande och mycket vackert resultat!


En av de vackra rosorna, monterad med en metalldekoration och dekorknoppar.  Jag hade sparat lite gröna trådar från rosor jag kapat stjälken på och de kom väl tillpass här! Underst är en av de stora blommorna i paketet med vita blommor i fyra storlekar - de är bara så användbara. Kanterna överallt har distressats med hjälp av edgescraper, distressdynor och en Ink Blending Tool.


En kant gick sönder, så den valde jag att böja upp och fästa med en brad, hittade en annan papperssnutt från Grahic45, från Botanicabella Collection - Dragonfly Duet. Man ska spara på sina överblivna bitar - man vet aldrig när man behöver dem :)


De fina rosorna med spets mellan kan man försiktigt pilla isär och får då två plattare blommor. De passar utmärkt ihop med de lite större halvpärlorna


 Lite bling behövs också, det blir så fint när det kikar fram under blombladen.


Pärlsvirlen ger också det där lilla extra! Och ytterligare en isärplockad blomma...


Den söta lilla handväskan hittar du under metalldekorationer. Det fantastiska bandet kommer från Apidae/Sykompaniet och finns i flera färgställningar.

4 kommentarer:

Nita sa...

Supersnyggt kort vännen!
Så många detaljer att titta på.
kram
Nita

Petra sa...

Tjusigt Annica. Speciellt de isärplockade blommorna:), blink, blink.
Kram
Petra

Pippin sa...

Jättefina kort, Annica! Gillar verkligen det här bruna! Jag har också sett October Stamps nya stämplar. Vill ha!!! De är helt underbara.
Kram
Pippin

Anonym sa...

Underbart kort!! Och den lilla väskan är verkligen pricken över i. /Elisabet