2010-11-04

Små förvaringsaskar

Käre sambon behövde en liten askliknande historia att ha tex tråd, nål, ett par knappar osv i. Specifiktionerna löd att den skulle var gjord i kartong och passa i fickan. Tillsammans grejade och donade vi lite, och det här blev resultatet!


Den är lite "skrynklig" inuti eftersom jag vek åt fel håll först, men eftersom det är ett prov så fick det vara så. Bottenplattan mäter 8x8 cm, överfliken är 7 cm, underfliken 4 cm och sidoflikarna 4 cm. Sidoflikarnas "vikhöjd" är ca 7 mm och över- resp underflikarna vek jag på ca 8 mm eftersom kartongen var ganska tjock.


Sambon blev nöjd, så jag fick göra en till hans kompis och scoutledarkollega också. :)

Gummibandsstängningen är för att det ska vara snabbt och enkelt, och jag ville inte slösa mina dyra magneter på något som jag misstänker inte kommer hålla så länge.. lite kartong och spillpapper och en stunds jobb kan jag offra, men inte magneterna...:)

Tack för titten!

Inga kommentarer: