2010-11-27

Bandpaket PLUS i november

Så var det dags för lite inspirationsalster från Apidae/Sykompaniets bandpaket PLUS för november, med tema jul.


Först ut är ett julkort, där jag använde de fräcka granarna av "skeleton leaves". Jag dekorerade med lite NS-bling (som inte fanns med i paketet men finns i webshopen) och utbankade små pärltoppers - visst ser det ut som snöflingor! I paketet fanns ett superläckert band av "fluff", dvs fiberfill, med tryckta silverstjärnor, det fick bli snö i nederkanten. Jag hade ett tunt lager av 3D Snow Effect (finns i webshopen) under bandet, dels för att hålla fast det och dels för att göra det vitare.


Ytterligare ett julkort, den här gången hållet rätt enkelt med ett mönstrat papper, det otroligt läckra bandet med polkagriskäppar och några knappar som dekoration. Mer behövs inte!


Jag vek även en liten presentask som jag sen dekorerade med filtgranar från paketet. Mer NS-bling, God Jul-text och ett vackert band och så har man en fin ask till en liten gåva.


Att vrida ihop en strut går snabbt, och med det snygga vita bandet med silvertext och ett bokmärke så är det en snabb juldekoration att göra. Även struten är dekorerad med de små pärltopparna som jag bankat platta och limmat fast.


Tack för titten!

Inga kommentarer: