2010-11-01

Äntligen!

Jag är igång och syr igen! I går blev det två tunikor till Y, jag har västklänningen och kjolen jag klippte i somras kvar att sy och så klippte en munkjacka och en liten kjol till i går kväll. Jag har som mål att sy minst 10 saker före julafton, så jag gjorde mig en ticker *pekar ut till höger* När jag har klarat 5 får jag köpa mig en Ottobre-tidning :) Efter 10 saker ska jag köpa mig tyget jag fick syn på nere på Stoff&Stil häromdagen, plus öka på mitt mål om det är mer än 10 dagar kvar till julafton. Sen ska jag nog sätta upp ett mål för nästa år och ha "belöningar" utmed vägen, så jag verkligen får till det att sy. Det underlättar iofs att vi numera har ett syrum igen...:)

Jaja, det kommer bilder på tunikorna, jag ska bara få Y att vara med på bild med dem på först :)

Inga kommentarer: