2010-11-19

Julkort med sjungande snögubbar

Julkortstillverkningen är ju i full gång fortfarande och jag har fått sätta sax och skärmaskin i de underbara nya julpapprena från Maja Design, serien Fröjdefull Jul. när jag gjorde julkort till Cards of Maria. Jag har också använt en stämpel från Forma Hantverk som heter Ja se det snöa. Visst är de små snögubbarna ursöta!


Skylten satte jag öljetter i och knöt fast floss genom dem, flossen trädde jag i små hål vid snögubbens hand så det ser ut som om han håller i den.Skylten monterade sedan med 3D-Häftkuddar.


Blommorna är utstansade med en stans från Nellie Snellen, där man först stansar ut blomman och sen torrembossar den så den får fin form. Mycket smidigt! En läcker halvpärla i mitten på blomman ger det där lilla extra.


Tack för titten!

Inga kommentarer: