2010-11-01

Silverånkan

I våras hade scouterna vårläger som vanligt och bästa M puffade på mig för att jag skulle få tummen loss och komma ut, det var ju några år sen sist.. och till hennes förvåning behövde hon inte lirka med mig och till min förvåning hade kåren ordnat med en överraskning till mig...:) Silvergåsen (eller som M och jag kallar den, Silverånkan, eftersom vi kallar Södra Skånes Scoutdistrikts gåssymbol för Ånkan (eller Barbapapa...*fniss*)) är en utmärkelse som kåren kan ansöka om när de tycker att någon i kåren gjort något alldeles speciellt, så ni kan ju tänka er hur mallig jag är :) Sen blev det ännu bättre av att de hade "lurat" M också eftersom hon också fick den, liksom en person till i kåren. Tre ånkor på en gång, det är inte illa det!


Tack för titten!

Inga kommentarer: