2010-07-30

Februaris julkort

Jag håller som sagt var på med att "komma ikapp" på Svensk scrapbookings julkortsutmaning, och här kommer de som hör till februari. Det skulle göras två kort och rött o grönt var bannlyst. Den enkla vägen hade varit pepparkakskort, men det ville jag inte - det hade jag ju till januari-varianten :)

Först ut ett kort i brunt och beigerosa.. men ganska vintrigt ändå tycker jag!


En brad jag hittade i samlingarna, tyckte färgen passade så bra till.


Bland annat stövlarna fick lite 3D-lack.


Kort 2 blev ett kort i blå och bruna toner. Jag höll det ganska enkelt med det vackra God Jul från Cards of Maria och dekorerade med tre tjocka filtsnöstjärnor. Kändes som det räckte! Tror jag är inne i en ganska enkel period nu, efter rycket med vintage/shabby chic i våras :)


Snöstjärna med blingsten.


Tack för titten!

Inga kommentarer: