2010-07-21

Julis julkort del 1

En av månadsutmaningarna på Svensk Scrapbooking går ut på att göra julkort, ett i januari, två i februari osv. Varje månad har dessutom ett "krav", och för juli var det minst två stämplar, textstämplar är OK. 

Så här blev mitt första kort - ett ganska enkelt med Inkidos härliga granpapper. Tre små tomtenissar och ett band med en hälsning på.


Nissarna fick bulliga näsor...:)


Å ett till, här med en tomtefar på promenad. Passade på att göra av med lite bandsnuttar också..:)


Banden är avklippta och fastsatta på baksidan med dubbelhäftande tejp. Det blir plattast och snyggast så!


Tredje kortet jag visar idag är med en sångglad trio pingviner...


Stickles Frosted Lace är UNDERBAR på mösskanter!


Texten gjorde jag en hängande skylt av, och fick användning för några av mina gamla öljetter... det gav mersmak och ska kommas ihåg!


Tack för titten!

3 kommentarer:

chruss sa...

Kasta hit lite inspiration !!!!

Urläckra kort - speciellt skylten är det liftvarning på! Glömmer ofta de trillioner med eyelets jag har...

Elisabet sa...

Jättesnygga! Jag gillar speciellt pingvinerna, och håller med om att mösskanterna är nåt speciellt.

Pingvinmamman sa...

Jättesnyggt!! Ha-begär efter pingvinstämpeln!