2010-07-18

En eller flera?

Ibland när jag kikar runt, framför allt på utländska bloggar, så lägger jag märke till att många låter samma kort delta i hur många utmaningar som helst.. rekordet på rundan idag var en tjej som lyckats pricka in 15 utmaningar med samma kort! Jag tycker det känns lite märkligt.. När jag gör ett kort eller en layout till en utmaning, då vill jag göra till DEN utmaningen och inte till 14 andra samtidigt. Utmaningen är ju till för att få igång min kreativitet, och för mig inte ett mål i sig... möjligen för att det ger mig möjlighet att visa upp det jag gör för fler människor och få fler besökare hit, och förhoppningsvis lite mer feedback. :) Visst hade det varit trevligt att vinna någon utmaning någon gång också och då ökar ju chansen när samma kort är med på många ställen, då hinner man fler utmaningar på färre gjorda kort. Men det är inte det viktiga för mig - den riktiga vinsten finns ju i mitt album eller i min kortlåda och i mitt välbefinnande när jag pysslar!Anledningen till att jag funderar på det just nu tror jag är layouten som publicerades idag, gjord till Pysselmyrans utmaning, och kortet som publiceras i morgon, gjord till Wild Orchid Crafts utmaning. Jag HADE kunnat använda samma kort till båda (även om Pysselmyran skriver att det ska vara nygjort till just den utmaningen, och det hade det ju varit - OCKSÅ), men jag valde (och kommer nog fortsätta välja!) att göra två alster i sådana lägen, ett till varje utmaning.

Hur tänker du? Tycker du det är OK att använda samma alster till mer än en utmaning? Letar du efter möjlighet att kombinera utmaningar?

6 kommentarer:

bili sa...

Jag väljer att tolka utmaningen, att "detta alster skall vara gjort till denna utmaning" och då tycker jag inte att den kan användas till en annan utmaning OCKSÅ. Då är den ju inte gjord till endast DEN utmaningen. Nytt alster för varje utmaning/tävling! Bra att du tog upp den här frågan/funderingen, det är ju för kreativiteten man hoppar på utmaningar :)

Mahlin78 sa...

Håller med dig i att göra ett alster till varje tävling. Hade inte kunnat med mig själv om jag använder samma alster till flera olika tävlingar. Man kan ju undra om den tjejen som har med samma kort i 15 tävlingar är med för att det är kul, eller om det bara handlar om att vinna.

Mahlin78 sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elisabet sa...

Jag har nog inte ens tänkt att man kunde använda ett alster till flera utmaningar. Känns ju verkligen inte som att det är nytt och färskt då. Dessutom trodde jag att det var meningen att alstret skulle vara ovisat.

Pillan sa...

Håller absolut med... nygjort alster till varje utmaning!! Skulle inte ha samvete att ens skicka in något jag gjort tidigare ens om det inte var uppvisat... JAG själv vet ju att det inte uppfyller kriterierna då!! Är ny scrappare, men har försökt mig på några utmaningar för att få lära mig nya saker hela tiden och få inspirationen man så väl behöver som nybörjare!!

DesignAnnique sa...

Skönt att det är fler som tycker som jag :)

Det är ju så att utmaningsskaparen själv sätter upp reglerna... Ibland står det att det ska vara nygjort, ibland inte. Ibland står det att det får bara vara med i den utmaningen, oftast står det inte så. Men för MIG känns det bättre att även om det inte står så, så gör jag ett alster till varje utmaning... känns ärligast så!