2010-05-01

Liten Annica

På scrapkryssningen fick vi testa på att göra en layout i vintagestil, och jag tog med ett foto på mig själv vid 14 månaders ålder. Många tror det är Y på fotot men det är det inte, det är JAAAAG :)


Vi rev och färgade in kanter, fixade och donade. och sen gjorde jag ju som vanligt som jag ville, till att börja med i 8x8 istället för orginalets 12x12, jag tog bort en del saker som inte fick plats och la till ngåra småsaker, som tex nålen på bilden nedan. Den kommer från Apidae/Sykompaniet och finns i en söt liten ask till mycket bra pris!


Jag köpte några ursöta och mycket praktiska små säkerhetsnålar med ögla i ena änden på kryssningen... ångrar lite att jag inte köpte fler, de går åt både här och var...:)


Glitterlim på kanter och halvpärlor här och där. Och blommor... samt ett litet hjärta som fick kika fram.


Det blev både utstansade blommor och färdiga blommor av olika slag som blandades. 


Den här detaljen har jag använt på fler ställen sen, en liten rulle med snöre runt precis vid något som är rivet...


Så, det var den det. Blev riktigt nöjd med den och det är jättekul att köra vintage när man vanligen håller sig ganska enkelt. Fast numera får jag nog säga att jag blandar stilar mer och mer, tycker det är roligast så och tänker inte bry mig om att ha "en stil" - spretet och vinglet i stil ÄR min stil :) Dessutom blir albumen mer spännande så tycker jag... iaf mina album för mig :)

2 kommentarer:

Anna M (Anna1981) sa...

Vilken underbar LO! Massor av fina härliga detaljer och väl genomtänkt design. Det var verkligen skoj att få besöka din blogg och jag lovar att återkomma :)

Lova sa...

Supervacker LO med en underbar bild dessutom. Du har verkligen lyckats med att få det att se vintage ut. :)