2010-05-29

Klinker

Nu har vi bestämt oss! Vi hittade till slut en klinkerplatta som vi båda tyckte YES om, precis som när vi letade handfat till gästtoan. Märkligt egentligen, när vi pratar om det kan det ofta låta som vi vill ha olika saker, men i den här renoveringen har det oftast blivit så att när vi sett just DEN grejen har vi båda varit överens om att det är rätt. Däremot det som är nästan-men-inte-riktigt-rätt tycker vi olika om :) Jaja, det blir en sandfärgad klinker i vilket fall, och Bergo-plattor under trappen. Det trodde jag inte jag skulle få igenom, men herrn i huset kom på det alldeles själv innan jag ens hunnit föreslå det så det ska jag åka och handla i morgon :) Sen ska vi bara komma fram till vilken färg det ska vara på väggarna, så är vi nog färdigförhandlade om de stora delarna... sen kommer bara inredningen också.... Någon som har sett Elfas 104 höga backsystem med mesh-backar som startpaket någonstans? :) Vi behöver två set, och det blir så ruskans dyrt om man inte kan hitta det som startpaket... jag vet jag såg det på webben någonstans, men jag minns ju inte var!

Inga kommentarer: