2010-05-04

Studentlayout

Studenten är en speciell dag och förra våren hade vi student här hemma, något som måste förevigas. Hans eget album tror jag ni redan har sett bitar av i den förra bloggen. Nu var det dags för en layout till vanliga albumet också - vi får väl också ha minnet förevigat! :) Det blev en DT-layout till Cards of Maria.

Jag valde att låta layouten vara ganska enkel och låta fotot tala - det är trots allt det som är det viktiga på den här layouten. De underbara studentpapprena på från Maja Design (här har jag använt Student och Lyckliga dag) gör att man inte behöver så mycket dekorationer, det räcker för att temat ska gå fram.

 

Jag skar ut en del av bokstaven för att låta den gå över kanten på fotot, dels som rolig detalj och dels för att texten skulle synas bättre.

  

Några små blingstenar i ett hörn, precis lagom som dekoration. 

 

Passa nu på att ladda upp inför studentsäsongen - det ska fixas både studentkort och studentlayouter! :) Papper, blommor och sånt hittar du hos Cards of Maria, banden hittar du så klart hos Apidae/Sykompaniet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej och tack för besöket! Stämplarna på mitt kort har jag stämplat på ett akvarellpapper med struktur (mönster). Tycker att det blir en kul effekt. Jättefin studentLO. Håller med att det inte behövs så mycket dekorationer. Papprena är så fina. Kul detalj med utskuren bokstav =o) Ha en fortsatt trevlig vecka!

Anne