2010-05-11

Studentkort x 2

Nu närmar sig studenten med stormsteg och jag har gjort några studentkort till Cards of Maria.

På första kortet är det den söta studentnallen, en Cards of Maria-stämpel som står i centrum. Han har fått sällskap av en studentmössa från Cards of Maria som jag stämplade på krymppplast och gjorde en charm av. Krympplast hittar du hos Apidae/Sykompaniet. Texten är också en Cards of Maria-stämpel.


Närbild på charmen jag gjorde.Jag hängde den i ett lite bredare organzaband, liknande hittar du hos Apidae/Sykompaniet


Nästa kort är med det läckra glaset, jag stämplade ett glas och maskade det och stämplade sedan nästa glas lite på snedden.


Under blommorna dekorerade jag med en metalldekoration, just den här heter Ranka.Man kan sätta halvpärlor i "skålarna" om man vill, men jag tycker den är lika snygg utan.


De härliga halvpärlorna ger det där lilla extra.


Närbild på studentmössan. Nål och band kommer från Apidae/Sykompaniet.


Papprena kommer från Maja Designs härliga studentpapper som du hittar i webshopen hos Cards of Maria.

1 kommentar:

Jessica sa...

Vad läckra kort, gillade dina krympplast mössor!!
Kram Jessica