2010-05-18

Same, same but different.. :)

Jag har gjort två kort med samma grundlayout till Cards of Maria, papprena sitter likadant, det är samma stämpelmotiv och jag har monterat banden från Apidae/Sykompaniet på ungefär samma sätt. Men där upphör likheterna!

På första kortet har jag papper från Graphic45.


Jag dekorerade med de underbara halvpärlorna, de ger så härligt fyllig effekt med sin storlek. 


På det här kortet fäste jag en urtavla över urtavlan på motivet, tyckte det blev en ganska läcker effekt :)



På andra kortet använde jag papper från Maja Design.


Detaljbilder: 



Tyllrosor går utmärkt att pilla isär och blir då ett vackert underlag för vanliga rosor!


Pärlswirl. Här ser man det underbara manchesterbandet och spetsen bättre.


Jag hoppa det kan inspirera er att göra flera kort med samma upplägg - det är jättekul att se hur olika det kan bli!