2010-12-10

Arlas smaksatta grädde...

I går testade vi Arlas smaksatta grädde.. Som testpilot hos Smartson har jag fått möjligheten att testa grädden, och det var urspännande! Jag blev både positivt och negativt överraskad, jordgubbsgrädden var bättre än jag trott och chokladgrädden en riktig besvikelse. Vi gjorde en liten mumsig efterrätt med några bananskivor och en klick av varje sort.


(Chokladgrädde till vänster, jordgubbsgrädde till höger. Trots halvkasst mobilfoto kan man se att chokladgrädden inte är BRUN iaf...:))

Jordgubbsgrädden var mjuk och fin i smaken, med riktigt jordgubbskänsla. Små små bitar av jordgubbar gjorde sitt till! Passade ypperligt ihop med bananen och jag tror nog den kan var god till mycket! Redan i paketet var den tjock och krämig, så jag kan tänka mig att hälla den på pannkakor och få grädde-och-sylt på en gång :) Den kommer definitivt köpas igen!

Chokladgrädden däremot.. jag har ju "tjuvtestat" den tidigare, och även om jag inte tyckte det var SÅ mycket chokladsmak i den då så tyckte jag det var ännu mindre idag. Jag vet inte om jag har fått ett defekt paket, men gott var det inte. Lite lätt besk och grådaskig grädde såg det ut som... När jag hällde den ur paketet så var den tunn och ganska blaskig, den fluffade till sig snabbt och bra, men färgen var trist. Och smaken obefintlig. Någon 70%-ig choklad tyckte inte jag det kändes som, mer som lite av en billig tysk halvmörk choklad, med extra besk ton. Njä, det får nog vara om det ska vara på det viset..

För övrigt kan vi konstatera att Y's omdöme om chokladgrädden var "Den smakar grädde. Nästan." och om jordgubbsgrädden "Den smakar också grädde, fast gott. Och lite sylt." :)

Inga kommentarer: