2010-12-21

Adventskalendersutmaningen idag

Så var det dags för mig i Cards of Marias blogg igen!

Något jag tycker är kul är att göra egna förpackningar till de gåvor jag ger bort till jul, och på nätet finns en uppsjö av askar och lådor och boxar av olika slag. Med lite band och lite bling kommer man långt när det gäller att dekorera, men man kan självklart dekorera mer om man vill!


Dagens utmaning i Cards of Maria-bloggen är alltså att skapa en presentförpackning på något sätt. Till mina inspirationsaskar har jag valt att skapa dem helt från grunden, men du kan också klä om en befintlig ask eller hitta på något annat. Det viktiga är att det går att använda som presentförpackning!


Min första ask är en s.k. pizzabox, konstruktionen påminner om just en pizzakartong. Den passar utmärkt för platta saker, eller kanske att fyllas med bomull och lägga ett halsband i. Asken är gjord i Graphic45's papper Christmas Past Collection - Deck the Halls, ett mycket vackert dubbelsidigt papper. Ovansidan dekorerades med lite självhäftande bling och sen knöt jag ett band från Apidae/Sykompaniet runt för att hålla ihop asken.


Öppen ask.


Nästa ask är en Puffybox, just den mall jag har kommer från Splitcoaststampers (underbart ställe för tips och idéer!) men det finns en uppsjö på nätet. Här använde jag ett papper från Maja Designs Fröjdefull Jul. Även denna ask är dekorerad med självhäftande bling, det är ett så smidigt sätt att ge det där lilla extra!


Öppen ask.


Tack för titten!

3 kommentarer:

Gurkiss sa...

Jätte fina :)

Kram Gurkiss

Elisabet sa...

Jättefina presentförpackningar! Känner att jag knappt skulle vilja öppna dom ;)

Om du har tid, lust och ork, kan du då mejla mej eller skriva en tutorial i bloggen om dom häftiga tårtbitarna du gjorde förut?!

Maiden sa...

Har surfat runt i din blogg å hamnade lååångt bak! ;-)
Superfina askar!!
Stor kram