2010-09-29

Tändsticksask och litet tackkort

Jag passade också på att göra en höst- och halloweeninspirerad tändsticksask av septembers Bandpaket PLUS från Apidae/Sykompaniet. Här använde jag ett brett moccaliknande band med löv på. Bandet har en tunn metalltråd i kanterna, men dem drog jag ur för att lättare kunna forma bandet och för att det inte skulle bli så stelt.


Under rosetten sitter en liten spindel :)


Jag har även gjort ett tackkort i miniformat, perfekt att sätta på en blomma eller ett paket. Jag valde att hålla det ganska enkelt för att det vackra pappret skulle komma till sin rätt.


(Cardstock och tändsticksask ur egen samling)

Litet tips om du vill ge bort en tändsticksask - en cellofankanister är PERFEKTA att packa dem i! Eftersom de är som en påse med botten finns det gott om plats för tändsticksasken, och tar du en liten större storlek får du plats med ett par värmeljus också.


1 kommentar:

Nita sa...

så himla fina!
kram
Nita