2010-09-25

Höstiga kort

Jag har gjort några kort med materialet som ingick i september månads bandpaket PLUS hos Apidae/Sykompaniet, dvs det paketet som utöver band innehåller även papper och dekorationer. Denna månaden gick paketet i höstfärger (och lite halloween - det är ju så kul! :)), och jag gjorde några höstiga tack-kort.

Första kortet fick en bit av det lite bredare satinbandet som följde med i paketet som dekoration, jag knöt en enkel knut på det. För att det skulle ligga stilla använde jag en smal remsa dubbelhäftande tejp under bandet.


Några små knappar fick bli dekoration.


Nästa tackkort fick även det ett band från paketet på sig. Upplägget är det samma som på första kortet men de blir ändå olika eftersom de har olika bakgrundspapper.


Av de höstiga löven skapade jag en blomma som fick mitt av en knapp.


Det blev även ett enkelt grattiskort med höstig känsla. Jag har stämplat på baksidan av ett av papprena, det ger lite annan känsla än att använda cardstock som underlag.


(cardstock, scrappers floss, utstansade bokstäver och stämpel ur egen samling)

Du har väl sett att vi har både kuvert och cellofanpåsar i webshopen, de funkar lika bra båda två att skicka kort i! På cellofanpåsarna bör man använda självhäftande frimärken för att de ska sitta riktigt bra, och adressen skriver man lättast på en självhäftande etikett.

Inga kommentarer: