2010-09-17

Såpbubblor

En av sommarens (och förra sommarens, och sommaren innan dets... :)) stora begivenheter är något så enkelt som såpbubblor. Jag hade fått tag i en sort som var riktigt seg och gav stooora bubblor, och många timmars nöje. Naturligtvis hade jag kameran framme vid ett av dessa tillfällen, vi hade precis kommit hem från Norrbotten och det var en lugn och skön lekstund för lilla fröken. Fotona gjorde jag en lekfullt bubblig layout till Cards of Maria med:

De prickiga Maja Designpapprena från Cards of Maria är härligt somriga och lekfulla. Jag valde att stansa ut dem i olika stora cirklar som monterades med olika höga distanskuddar, för en läcker 3D-effekt. Jag använde också en del av nederkantsremsan på pappret, där ordet sommar finns tryckt på flera språk - mycket användbart till alla layouter om sommarens härliga dagar!


Kanterna på cirklarna chalkades för att öka kontrasterna.


Tack för titten!

2 kommentarer:

Elisabet sa...

Verkligen en läcker lo i härliga färger! Och det är dessutom den andra lo:n jag ser på en blogg ikväll som handlar om såpbubblor :)

Gunilla sa...

Jättefin lo, använder du spellbinders till cirklarna eller har du någon annan stans?
Mvh
geef