2010-09-09

ATC-tävling!

Nu är det dags för höstens första tävling hos Apidae/Sykompaniet! Vi vill att du gör minst 4 st ATC'er och mailar in bilden till Apidae/Sykompaniet så har du chansen att vinna ett fint bandpaket.

ATC - vad är det??? Artist Trading Card, ett kort i storlek 89 * 64 mm (3,5" x 2,5"), samma storlek som hockeykort etc. Man skapar sitt kort med valfri teknik, det finns allt från broderade till scrappade ATC'er, via pärlade, lapptäckssydda, gjorda i collageteknik, målade... ja, allt man kan tänka sig. Jag är säker på att det finns ATC'er gjorda i snudd på alla material, jag har sett dem i metall, tyg, papper... Kortet bör inte bli tjockare än att det får plats i en plastficka för samlarbilder, eller i en speciell liten ATC-påse. Runt 5 mm som absolut max är ett bra riktmärke, men de flesta brukar hålla sig under 3 mm. Utöver måtten finns det egentligen bara en viktig regel när det gäller ATC'er - de får inte säljas, bara sparas, ges bort eller bytas!

Jag har skapat fyra ATC'er där jag har provat olika stämpeltekniker, ett roligt sätt att skapa sig ett litet kartotek över roliga saker man kan hitta på.


Ditt bidrag ska skickas till apidae@sykompaniet.se senast den 30 september 2010. Bilden bör inte vara större än 600 pixlar på bredden. Ditt bidrag ska vara skapat till den här tävlingen och får inte delta i någon tävling någon annanstans. Du får gärna visa ditt bidrag i din blogg och berätta om tävlingen. Alla som deltar i tävlingen kommer få ett litet paket med ATC-påsar med i sin nästa beställning.

1 kommentar:

Gunilla sa...

Jag har sett i tråden 100-alster att du skapar ATC'er, men inte förstått. Nu förstår jag, mycket fina!