2010-10-15

Tre busungar i Folkets park...

I början av sommaren kom en av Y's dagisfröknar med erbjudandet att gå i Folkets park för de barn som ville. Barnen fick själva stå för sina kostnader, förstås, men i övrigt så skötte de allt karusellåkande och hela eländet. Y var inte sen med att nappa och i början på augusti var hon i Folkets park med två av sina dagisfröknar en lördageftermiddag. Jag fick några fina bilder på MMS (tack L!) och kunde inte låta bli att scrappa en av dem som minne.


Det fattas journaling på bilden... men det gjorde jag efteråt :) Layouten gjordes till en teknikutmaning på Rekordträffen och man skulle scrappa ett sommarminne och ha minst 6 papper.. Inte lätt det! Öht tyckte jag att utmaningarna var svårare i år, och ska man hinna två alster i timmen för att vara med på alla utmaningarna så kan de inte vara så svåra.. men jag hann faktiskt ett kort också, trots att det bara var 4 minuter kvar när jag lämnade in layouten...


Årets mesta tjoff-tjoff-kort, jag slet åt mig spillbitarna, rev dem i mindre bitar och tryckte fast dem med hjälp av lim medan jag räknade högt, skar ut ett monster och satte samma matta på som på layouten. Skrev snabbt för hand och lämnade in med ungefär en minut till godo. Pang bara :) Och det komiska är att jag vann med båda alstren, vilket som ni förstår innebär att det var lottning :)

2 kommentarer:

Karolina/karehed sa...

Vilka härliga alster med roliga och snygga papper! :-)

Tack för kommentaren i min blogg! :-) Det blåa måttbandet är en tejp. Tyvärr vet jag inte var den kommer ifrån.

Elisabet sa...

Jättehäftig lo! Och vilket fint foto!