2010-10-25

Höst!

Ja, nu är det höst... och av spillbitarna jag fick över på Rekordträffen tjoffade jag ihop ett par grattiskort. Jag fick ju se till att använda upp det jag hade köpt :) Lite tillägg av småsaker från samlingarna fick komplettera.

Först ut ett kort med de läckra träden på, tycker de är så häftiga med sina former. De är dessutom lite glansiga så de har det där lilla extra inbyggt. Jag hittade ett guldnätband som jag tyckte passade bra till så det fick bli ett band tvärs över, med en bit brunt papper bakom för att det ska synas bättre. Tyckte flatbacken i form av en kvist passade så bra till!


Sen gjorde jag ett lite mindre kort, i 10 x 15 cm. Bandet som jag satte tvärs över vann jag på Rekordträffen så det kändes bra att använda det. Några bokstavsstickers och sen var det klart, snabbt och enkelt. :)


Tack för titten!

2 kommentarer:

Petra sa...

Det nedersta kortet är klockrent. Färgerna superfina ihop. Och trevligt band.

Christel sa...

Hej och tack för kommentaren på min blogg - jag blir så glaaad när någon skriver till mig! Håller med föregående talare om det nedersta kortet. Brunt, grönt och turkost är en jättefin kombination. Ska nog hem och testa ikväll... :-)