2010-10-22

Snabba kort med Nellie Snellen

Cards of Maria har fått in de underbara Nellie Snellen diesen - både lätta att arbeta med och MYCKET prisvärda! Jag har gjort ett par snabba och enkla kort av cardstock och några stora blommor från asken Belle Fleur Daisy - Sweet Peas. Sådana här kort är perfekta att ha på lut hemma när man snabbt behöver ha iväg ett grattiskort eller kanske ett krya på dig eller bara för att..

På första kortet har jag använt Circle 2 för att stansa ut de olika delarna.


Tillsammans med en blomma och en (sönderklippt) pärlswirl behövs inte så mycket mer för att man ska få ett effektfullt kort!


På det andra kortet har jag använt  Circle 1 för utstansningen av delen under blomman.


Den yttersta cirkeln har rundande kanter, den mellersta lite mer kantiga, vilket ger en läcker effekt. 


Till den lilla etiketten använde jag det innersta på Scalloped Oval, samt bokstavsdies ur egen samling.


Jag har också gjort en ask, även den dekorerad med en blomma från Belle Fleur Daisy - Sweet Peas. Som mall använde jag ytteromslaget till asken blommorna kom i och så satte jag den tomma asken. Himla smidigt sätt att få användning för den tomma förpackningen OCH göra en personlig presentförpackning!


Vill du kika närmare på korten och asken jag gjort, eller på något av allt det andra vi i the A-team hos Cards of Maria gjort? Kom då till mässan i Uppsala nu i helgen!

2 kommentarer:

Gittans Pysselsida sa...

Jättefina kort..vad är det man behöver mer för redskap med NS....
Kram// Inga

Elisabet sa...

Fantastiskt vackert och stilrent, Annica!