2011-02-18

Vårhälsning

Idag är det jag som bloggar hos Cards of Maria igen... och idag har jag gjort två kort med tulpaner! Så här skriver jag:
Än så härskar vintern, till och med nere i Skåne där jag bor.. men snart, snart börjar våren komma (snödropparna är på väg att slå ut!) och jag blev så sugen på att göra ett lite mer vårigt kort. Jag passade på att göra ett lite mindre kort i samma stil, till att sätta på en blomsterbukett eller ett paket.


Jag klippte ut tulpaner från Maja Designs papper Tulpaner från serien Äntligen, ett riktigt härligt vårigt papper.  Jag valde att hålla korten ganska enkla för att låta tulpanerna framhävas ordentligt.

Minikortet fick en rosett av satinband.


Tulpanblommorna monterade jag med 3D-häftkuddar i olika tjocklekar (finns under Lim, Klister & Lack etc) för att få olika höjd på dem och därmed göra det mer levande. 


Den ljuvliga spetsen Empress Lace - White fick dekor av halvpärlor


Texten på kortet är utskrivet på skrivaren.

Tack för titten!

2 kommentarer:

Maiden sa...

Superfint, gillar verkligen hur du byggt upp kortet i 3D!! :-)

Tack för tipset om krympplasten - ska testa nästa gång! :-)
Å vad gulligt av dig att erbjuda dig att skicka lite krympplast, jag hojtar till när jag e på g nästa gång! Hi hi.
Massa kramar!

Stephi sa...

vad fint du har gjort! Vårigt glatt och fräscht! Du lyckas med allt du gör...så himla skicklig!