2011-02-25

Receptkort - Kålgott

Så var det dags att blogga hos Cards of Maria igen! Idag har jag visat upp några av mina swappkort som jag gjorde till en receptswapp på Svensk Scrapbooking. Så här skrev jag:

Jag älskar att laga mat och byter gärna recept. På många forum och mailinglistor förekommer sk swappar där man byter olika saker med varandra. Jag byter gärna recept med andra och har bland annat varit med i en swapp som handlade om mat som passar i matlådor. Mitt bidrag blev en rätt som heter Kålgott, och så här såg mina kort ut:


Eftersom vi var 8 personer i gruppen gjorde jag 8 mer eller mindre likadana kort. Kikar man närmare på ett av korten så ser det ut så här:


 Jag har använt mönstrade papper från Inkidos serier Autumn Friendship och Mathea. För att få lite variation använde jag två olika färger på papprena från Mathea.

Blomman stansade jag ut i den andra färgen av Mathea, och dekorerade sen mitten med en stor grön halvpärla.


Lite bling sitter ju aldrig fel!


Häftapparaten är ett bra sätt att få dit lite dekoration snabbt och enkelt. Jag har dessutom en som trycker till häftorna helt platt på baksidan - hur smidigt som helst! Jag köpte den för att det skulle vara lättare att få plats med scouternas verifikationer i en pärm, då tar iaf inte klammern så förbålt med plats :) Men den är utmärkt som scrap-häftapparat också, just för att den trycker till dem så platt. 


Naturligtvis kan man göra receptkort utan att vara med i en swapp - det är ett utmärkt sätt att spara sina familjerecept på ett både trevligt och dekorativt sätt. Då kan man välja vilken storlek man vill, i mitt fall var det bestämt vilken storlek vi skulle ha. 

Tack för titten!


Inga kommentarer: