2010-08-08

Mera sytt!

Jag sydde en liten tunika i en flamfärgad lätt krossad syntetvelour också...


Den är tänkt att ha tillsammans med tights och långärmad t-shirt. Det var inte helt lätt att sy den, tyget skulle vara stummare på den stumma ledden än vad mitt tyg var så halskanten krånglade och blev inte så bra. Resten gick galant, inklusive ärmkanterna som är sydda med resår inuti. Nästa gång så skippar jag nog remsan och syr halskanten på samma sätt, det BORDE funka :) Y älskade modellen så det står en eller två till på önskelistan...

Mönster: Ottobre Design
Tyg: Från samlingarna, köpt någonstans för typ 10 år sen eller mer...:)
Justeringar: Inga

Sen har jag klippt en västklänning och en kjol och har en kjol på planeringstadiet. Och så köpte vi hur många meter mönstrad velour som helst på Olssons tyger i Luleå, de hade ett bra pris på läckra velourer.. jag bara MÅSTE få sy under hösten!

3 kommentarer:

Elisabet sa...

Så duktig du är på att sy! Själv tycker jag att det är jättesvårt...
Har sett de andra fina kläderna i de förra inläggen också.

Nita sa...

ojojoj vad du har legat i! så fina klänningar du gjort. Önskar jag kunde sy så fint;)
kram
Nita

Cornelia sa...

Så många söta klänningar du har sytt! Det är ju så kul... men nu var det längelängesedan jag skapade nåt med symaskinen. Har liksom ingen att sy till.. Skulle vara mej själv då, men jag behöver inget *S*

Och mumsgoda kakor...! Skicka en till mej, är du snäll!