2010-08-07

Klänningar

Så här blev klänningarna jag sydde:


Första försöket - en svampklänning! Jag älskar det där tyget, tycker det är så häftigt... måste nog köpa en bit av den som går i blått och grönt också :)

Mönster: Stoff&Stil
Tyg: Stoff&Stil
Justeringar: Inga

Sen blev det en elefantklänning också:


Lite justeringar gjordes, jag längde axelbanden lite och satte ett gummiband i nederkanten.

Mönster: Stoff&Stil
Tyg: Stoff&Stil
Justeringar:4 cm längre axelband, fåll med gummiband.

Och så här ser elefantklänningen ut på!


Kommande justeringar blir att skippa sprundet med knappen i ryggen - det funkar lika bra ändå :) Jag ska också testa att göra den kortare, mitt mellan klänningslängden och den längd de har på ett linne/tunika på mönstret, så det blir en kort klänning. Jag är sååå sugen på att sy mer!

3 kommentarer:

Sofi sa...

Tack för kommentarerna i min blogg ☺
Kul att du syr också, och vilka fina klänningar.

Kristina sa...

snyggt!!!!

Petra sa...

Jösses Annica, vilket flyt du har för tillfället. Scrappar o syr o har dej:). Jättefina klänningar, kanske kommer med en beställning till min lilla S vad det lider.
Kram på dej.
Petra