2010-08-02

Falskt linne

Falskt linne är en ganska kul, och enkel, teknik - läs mer om den HÄR. Visserligen på engelska men jag tycker det är ganska lätt att förstå, i synnerhet med bilderna till. Splitcoaststampers är en GULDGRUVA! :)

Jag gjorde ett med texten stämplat i rödbrunt och bakgrunden svampad i grönt, samma gröna som jag sen stämplade med. Jag stämplade sedan på mitt lite flammiga bakgrundspapper med samma stämpel och positionerade så att det skulle stämma med hur jag stämplat på falsk linne-biten. Man KAN köpa en dyr grej som heter Stamp-A-Ma-Jig (de använder en sådan här) för att få det på rätt ställe, eller så bygger man sin egen i duplo, och det gjorde jag. :) Ska visa någon dag hur jag gör, men har inte möjlighet att fixa det just nu.


Här ser man tydligare hur slippappret gjort ränder i glossy-pappret. Det ger en linne-känsla både i utseende och i känsla när man rör vid det!


Tack för titten!

2 kommentarer:

Elisabet sa...

Väldigt fint och stilrent kort med vackra färgkombinationer! Vilken snygg rosett!!

Petra sa...

Otroligt snyggt kort! Det måste jag testa nån gång. Så stilrent o fint.
Ha det gott!
Kram
Petra