2011-04-28

Vikning!

I går fyllde bästa Eva år och jag var ju tvungen att få ihop ett kort till henne... det fick ligga obloggat ett tag eftersom jag inte ville hon skulle ha sett det ALLS innan hon fick det, men här kommer det:


Jag gjorde en lite kul och annorlunda vikning som jag hittade i Ett Trykk, vet inte vad det heter på svenska men där kallar de det för svingkort. Svängkort kanske? :) Jag passar i vilket fall på att tävla med det här kortet i Svensk Scrapboookings månadsutmaning där man just ska använda en annorlunda vikning!

Baksidan:


Kortet halvöppet:


Och helt öppet så man ser rutan att skriva hälsningen i.


Papprena har jag haft i mina gömmor i evigheeeter, har inte velat använda dem eftersom jag tycker de är så vackra. Men till Eva var de bara SÅ rätt, så nu fick de sätta livet till :) Det ÄR alltså två varianter på pappret, ett lite starkare som jag använt på "ramen" och ett lite blekare (men med exakt samma motiv och färger) som jag använt på mittbiten. 

Motivet satte jag på 3D-kuddar så det fick lite extra liv.


Tack för titten!

1 kommentar:

Eva F sa...

Jag bara älskar mitt kort! Det är sååå fint. Tack än en gång.
Kram från Eva