2011-04-30

Värsta häftigaste ljuskronan...

Ja, det är titeln på layouten jag har gjort till Scraplagrets tävling den här månaden.. i sista minuten, men jag hann...:) Man skulle inspireras av Karin Boyes dikt När knoppar brister och foton på härliga vårblommor. Jag tog fasta på smärtan i dikten och också att det BLIR bättre trots att det gör ont, dessutom inspirerades jag av färgerna ffa på det mittersta fotot - blå som drar mot turkos. Fotona på min layout är på den smått hysteriska glaskronan som finns i kapellet i Viken, ett i övrigt mycket stilrent, enkelt och rakt kapell. Det är en så otrolig kontrast och en av de (få) saker som lockade fram ett (svagt) leende under min första dotters begravning. Varje gång vi är vid minneslunden måste vi kika in på kronan och få leendet tillbaka efter att sorgen återigen gjort sig påmind. För ett par år sedan hade vi turen att kapellet var öppet på J's födelsedag och då passade jag på att fota den närmare. Nu är äntligen bilderna scrappade!


Blommor... man skulle ha en blomfrossa också, med många olika sorters blommor, och jag  har använt pappersblommor på stjälk (cherry blossoms, rosor, kallor, en rundad blomma på pinne o en sort på pinne med spröt som jag inte minns vad den heter), platta pappersblomor (hydrangeor, gladiolus), tygblommor (sammet o filt), paljettblommor, en blomknapp, en halvpärleblomma, blombrads, en blomcharm och så är det blommor på journaling-kortet...Dessutom finns det glasblommor på ljuskronan på fotona :)


Små blombrads som jag nog har haft i snart 10 år...:) Man ser också paljettblomman som kikar fram. 


Liten blombukett av den där blomman på pinne med spröt, kallor och rosor. I rosetten satte jag en liten emaljerad blomcharm. 


När jag rotade runt hittade jag den här lilla glitterpricken och den passade perfekt in! Den som spar hon har.. om hon hittar det :)


Tack för titten!

1 kommentar:

Joanna sa...

Vulgär är ordet. Inte på LO'n alltså, utan kronan ;).