2011-04-12

Ett till litet kort till konfirmand

Det blev ett till minikonfirmationskort när jag höll på att kladda med distresser och den läckra stämpeln Cross från October Stamps. Det andra (ja, det första alltså :)) kortet ser ni här.


Jag gjorde en distressruta som jag sedan stämplade korset två gånger i med rejält avstämplad dyna. Sen tog jag bort kanterna på rutan (alltså maskeringen) och stämplade korset en gång till, den här gången fullt infärgad. På det viset fick jag skuggeffekten. Sen blev det 3D-lack på det hela. På bilderna syns en luftbubbla, perfekt placerad mitt i, men den syns inte i verkligheten, bara om man vet om den. Märkligt sånt!


Några små halvpärlor i olika storlekar.


Det här kortet höll jag till och med "renare" än det förra, men jag tycker konfirmationskort ska vara ganska rena, det känns som det hör till.

Tack för titten!

Inga kommentarer: