2012-01-15

Att vara kreativ

För ig är det viktigt att få vara en kreativ person, att få utlopp för mitt skaparbehov, det gör att jag mår bra. Förra året körde jag igång "365 alster på ett år" och då räknade jag in alla mina kreativa skapelser oavsett om det är scrap, kort, pärlat, virkat eller vad det är, är det en kreativ skaparprocess (och ger ett bestående resultat - alltså går tex bakning av en cupcake bort men gör jag cupcaken i papper så räknas det :))  så räknas det. Jag fick ihop inte mindre än 376 saker, somligt större (som ett minialbum) och somligt mindre (som en pärlad istapp) men det viktiga var ATT jag var kreativ och fick använda mina händer, inte VAD dessa händer åstadkom.

Idag och igår har det gått i kreativitetens tecken och jag har gjort mig en ny bok, en layout om förra årets resultat och lite annat, totalt 6 alster så här långt och ett ligger i småbitar bakom ryggen på mig just nu. Det jag gjort kommer lite senare i bloggen, måste ju hinna fota och blogga också :) Jag har också cementerat mitt beslut att köra ett år till, men eftersom det är skottår så blir det istället 366 alster under 2012. Hänger du på?

Inga kommentarer: