2011-03-29

Två bidrag till Svensk Scrapbookings utmaningar

Som vanligt så här i slutet på månaden spammar jag bloggen med saker som jag vill och/eller "måste" visa upp för olika utmaningar och tävlingar... jag vet inte riktigt varför, men det verkar som det blir på slutet av månaden jag får till det som bäst :)

Här kommer i alla fall två bidrag till Svensk Scrapbookings utmaningar i mars, båda två är gjorda efter samma skiss men deltar i layout- resp kortklassen.

Först ut, layouten. Ganska C&S skulle jag nog vilja säga, det ville sig inte med mer på den. Jag la dit olika saker, plockade bort dem, la dit andra saker, plockade bort... det skulle tydligen inte vara mer!


Liten sim-loppa med badande far, från första terminen på babysimmet. Det syns hur mycket hon redan då älskade att få vara i vatten!

Härligt röda puffiga bokstäver, i samma färg som dotterns badbyxor...:)

Ett av fotona monterades på distanser, för att ge lite liv. 


Och så kortet. Ett bara för att-kort, med läcker textstämpel från Vilda. 


Även här kom 3D-kuddarna fram, både det högraste "frimärket" och mattan de sitter på har fått 3D-kuddar. 


Under det avrivna hörnet  stämplade jag samma stämpel som de tre "frimärkena" kommer från, det är en fyrdelad stämpel från Crafty Individuals och jag gjorde ett annat kort häromdagen (som kommer lite senare i bloggen) och då fick jag de tre guldiga delarna över, och de fick bli utgångspunkten i kortet. För att hålla ihop det använde jag samma stämpel. Smart va? :)


Guldiga halvpärlor från Apidae/Sykompaniet


Runt ytterkanten drog jag med min älskade Sakura gelly roller clear star. Den ger lite olika färg beroende på vad man har för underlagt, och på mörkt blå skimrar den mest åt guldhållet. Den har liksom ingen egen färg utan skimrar mest, hur läckert som helst!


Tack för titten!

Inga kommentarer: