2011-03-06

Söta häxor

Till Halloween förra året ville Y ha en halloweenfest och en av mina väninnor och hennes dotter dök upp för lite party. Tjejerna var ursöta i sina häxhattar och jag fick fram kameran och fick taget några kort.

På scrapkryssningen skulle vi göra en layout, och det enda jag visste var att det på något sätt skulle gå i lila, baserat på de saker man behövde ha med sig. Jag tog med de här fotona och även om de inte passade klockrent i stilen funkade det ganska bra när jag klämde dit lite halloweendekorationer :)


Söta små.. öh.. vad de nu kallas. Knappar? Fast de har inga hål... Looking glass tror jag det stod på paketet. Söta iaf :)


Balla brads.


Fotot går att lyfta på och där finns journalingen.


Vi gjorde också ett litet minialbum som vi satte fast på layouten. Den modellen kommer jag nog bygga fler gånger, den var riktigt rolig att göra!


För att man ska kunna titta i minialbumet och under fotot skar jag bort plasten i albumfickan över dem, det funkade förvånansvärt bra. Man ska nog inte göra det på layouter som ligger mot varandra eftersom det kan skava lite, men lite här och där... så det kanske kan bli lite fler sådana saker på sikt :)


Tack för titten!

1 kommentar:

Elisabet sa...

Underbar lo med en massa häftiga detaljer och ett mycket sött foto!