2012-03-19

Lillblomman skissar

Jag har knåpat ihop en layout till en skisstävling som Lillblomman har...  och så här blev den:


Det här var verkligen en layout som levde sitt eget liv, jag tror jag har bytt ALLT på den flera gånger :) Jag började med helt andra foton och en annan cardstock, och så hittade jag ett mönstrat papper... men så passade inte fotona så jag bytte ut dem. Då passade inte cardstocken så då bytte jag den. Fast då kändes inte fotona rätt iaf så jag bytte dem. Och bytte mönsterpappret. Och bytte cardstocken. Igen. Och då var jag framme vid den här uppsättningen iaf :) Fick kleta på lite gesso eftersom fotona inte syntes som jag tänkt mig. Och sen började cirkusen med dekorationer, kantstans och jag vet inte allt... phu. Men till sist blev jag färdig! 

Lyckades göra av med lite av brads-samlingen...



Journalingen fick bli på remsor, med streckad "söm" för att knyta ihop det med "sömmen" på bården. Det SKULLE varit söm på tagen också, men det blev fel så jag gjorde ett streck av det istället. Som sagt, det är inte mycket som blev som det var tänkt från början :)


Och eftersom det var Y's födelsedag så fick det komma med ett Y också, layouten blev så obalanserad annars. 


Det blev inte lika blommigt och ljuvligt som bla Theresas layouter, men va 17, den ville bli så här :)

Tack för titten!

2 kommentarer:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Gillar massor! Coolt att göra foton i tagsformat! Tack för att du var med! Kram!

lilla jag sa...

I slutändan blev den verkligen toppenbra. Tycker det är härligt när skapelserna lever sitt eget liv och blir som dom vill :)