2012-03-20

Down the drain

Första bidraget till Scrapdrakens CyberCrop klart! Det är till One Layer-utmaningen, och jag har gjort en layout med bara ett lager utöver fotot. Jag har använt gesso, mist och distressdynor till bakgrunden...


Här använde jag en mask från Tim Holtz och duttade med distresser i färgerna Rusty Hinge och Barndoor. Titeln är stämplad med mina gamla hederliga foamisar och akrylfärg.. inget som står ut här inte! :)


Här har jag använt en mask från Crafters Workshop och som jag köpte av Marie på Scrapdraken i våras. Nu verkar bara 12x12-varianten finnas men jag har den som är 6x6.. Jag la den på bakgrunden som jag hade gjort med gesso och flera färger mist medan det fortfarande var aningen fuktigt och så stöpplade jag med gesso på. Då flöt lite av färgen in i det jag stöpplat och gav en mer levande effekt *nöjd* För en gångs skull blev det till och med precis som jag tänkt mig när jag kladdade, DET är inte vanligt :) Däremot hade jag tänkt mig en C&S-layout när jag började och det blev det ju... INTE. :)



Tack för titten!