2011-06-27

Färgutmaningskort

Färgutmnaningskort till den nyligen avslutade cropen på Svensk Scrapbooking. Färgerna som skulle användas var rosa, grönt och turkost. Det komiska var att jag hade det rosa och det gröna bandet och kompletterade med det turkosa pappret som går som ett band tvärs över kortet, fast jag trodde jag skulle ha det som den stora bakgrunden. Jag bestämde mig för att jag ville ha ett "pappersband" tvärs över och när jag vänder för att kolla "baksidan" inser jag att det är klockrent och får vara mönsterpapper. Jag har alltså inte färglagt det själv - det var så klockrent perfekt ändå :)


Band från Apidae/Sykompaniets bandprenumeration för maj, ett paket med tema "Vintage, typ" - men det betyder ju inte att banden MÅSTE användas till vintage-alster! Det går lika bra att plocka upp färgerna och förstärka dem. Bandprenumerationerna håller precis på att förändras och det kommer till hösten finnas två varianter. Bas innehåller just basband (och även lite roliga band så klart, inte bara standardsatinband utan en bra mix att ha som baslager), färgerna kan variera från pasteller till klara färger, det finns mönstrade och enfärgade band, spetsar osv, allt man kan behöva. Trend är för tillfället mest inriktad mot lite trendigare band till vintage, shabby chic, steampunk osv, men det förändras allt eftersom trenderna växlar. Man kan också beställa båda prenumerationerna och då blir det så klart billigare än att köpa dem var för sig!


Liten hÄngla som jag hade färdigfärglagd i preciiiis rätt färger!


Tack för titten!

Inga kommentarer: