2011-06-21

Baddjur

Nästa bidrag till Svensk Scrapbookings CC-utmaningar. Den här gången ska man använda tyg och det gjorde jag med besked. :) Tygremsan är överbliven från en klänning Y hade för länge sen (hon var typ 2 år...) och den kletade jag fast i lite Gesso, det funkade bra som lim :) Jag var på kladdhumör, så jag kletade ut Gesson och sen gjorde jag ringar i det. Jag sprayade med lite glimmermist, och sen fick det torka. När det var torrt kletade jag med lite blå akrylfärg också för att dämpa det vita.


Tygtag och en liten trollslända gjord i nylonväv typ strumpbyxor. Och så vinylbokstäver, och vinyl är ju också en slags tyg fast plast :)


Hittade en dröse gamla flatbacks och de passade ju perfekt till temat!


En bandstump (tyg det med...) och fler flatbacks.


Nederkanten, med en snäcka. Här ser man tydligare hur jag kletat fast tyget i Gesson.


Tack för titten!

1 kommentar:

Liola sa...

Gööör snyggt!! Nu blev jag verkligen sugen på den utmaningen :D