2012-04-09

CC på Scrappiz!

Mitt första "hem" på Internet när det gällde scrap och kortmakeri var Scrappiz, och nu är det dags för den årliga påsk-cropen. Eller, ja, den har hållit på ett tag och det är sista dagen idag, och jag har hittills hunnit 5 bidrag. Här kommer de i en lång kavalkad!

Föst ut, ett kort med egengjord bakgrund, i mitt fall en distressruta. Det skulle dessutom finnas spets och fjärilar med. 


Fjärilarna, med minihalvpärlor på "ryggen":
 

Pappersspets, infärgad i samma färger som distressrutan.
 

Layout efter en skiss:


Blandade upphittade brads...
 

Utstansad känga, tyckte den passade bra här :) 
 

Och sen hoppade jag dessutom med på en Use Your Stash-utmaning, dvs man ska använda upp det man har liggande. Min twist är att inget inköpt i år får räknas...

Kort efter en skiss:


Gav 14 p UYS-poäng, dvs kort 5 p, stämplat 1 p, mönstrade papper 3 p, band 1 p, charm 1 p, färger 1 p, bling/halvpärlor 2 p.

Flippögon på Filuren, jag ÄLSKAR att göra det för han ser ännu galnare ut då :)


Charm och en nål...


Kort efter en skiss, det skulle vara ett grattiskort och ha något av metall på sig. 


Gav 12 UYS-poäng, dvs kort 5 p, stämplat 2 p, brads 1 p, färg 2 p, mönstrade papper 1 p (det är samma fast fram och baksida :)), bling/halvpärlor 1 p.

Metall = bradsen, även om de är lackade...


Oräknad  pärlswirl som köptes i låååång remsa på Panduro i torsdags...


Och så en layout, som skulle vara på jultema...


Gav 26 UYS-poäng, dvs layout 10 p, mönstrat papper 1 p, bokstäver/stickers 5 p, utstansat 2 p, bling/halvpärlor 6 p, hängande hjärta 1 p, band 1 p.

Litet hjärta som hänger i gem:


Bling på julgranarna...


Tack för titten!

Inga kommentarer: